När idéer blir design

Ett nytt år med nya utmaningar. För mig har det alltid varit något speciellt med nyårsafton och att ta sig över gränsen till ett nytt år. Förmodligen för att jag då tror att jag kommer att få möjlighet att förverkligen sådant som jag alltid drömt om, men som aldrig blivit av. Även om jag oftast inte hinner med att förverkliga ens hälften av mina idéer, är det alltid intressant att reflektera över vilka som hamnade i fokus under de föregående året.

2009 medförde både nytt jobb och att bli mamma. Två så olika händelser och båda så fantastiska och utvecklande. Var tar egentligen alla idéer vägen? Vad är det som gör att vi förverkligar vissa, medan visssa andra alltid kommer att finnas kvar till den dagen då vi får mer tid?

Inom Design Västerbotten har vi funderat på hur vi på bästa sätt skulle kunna illustrera den verksamhetsutveckling och lönsamhetsökning, som ett strategiskt arbete med design kan tillföra. Vår pay-off "Design tar er till nya höjder" föll sig därför naturlig. Med hjälp av en skicklig fotograf och en nytänkande creative director, skapade vi vårt nya bildkoncept. Kunde vi på ett bättre sätt ha visat på hur högt man kan komma och hur roligt det kan vara att arbeta med design? Så gick det till när våra idéer blev till ett uttryck genom grafisk design.

Lev och må! /Christina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0