Designat bemötande

Nog är det ganska många gånger som jag varit inne i en butik och reagerat positivt över det trevliga bemötande som man får. Tyvärr händer det ännu oftare att jag blir irriterad över ett bemötande som inte alls är speciellt kundvänligt. Vad är det då som gör att vissa butiker, restauranger, banker och övriga tjänsteförmedlare har det där lilla extra som krävs? Det som som lyser upp ens dag. Har de rekryterat rätt personer eller har de en bra verksamhetsplan där bemötande och service ses som en viktig framgångsfaktor? Förmodligen är det en kombination av båda. Några som jag alltid tycker ger det där lilla extra är Carizma i Umeå. De erbjuder förstås även ett produktutbud av kläder och accessoarer, som håller mycket god design.

På torsdag har Design Västerbotten avslutning på ett utvecklingsprogram i tjänstedesign, som ett antal företag och organisationer i länet deltagit i. På kvällen bjuder vi in allmänheten att lyssna till några av de designer som är duktiga inom området. Jag hoppas då på att vi får svar på vad ett strategiskt arbete med tjänstedesign kan medföra. Kom och ta del av detta och dela med er av egna erfarenheter. Vi lovar en annorlunda after work. När och var? Scandic Skellefteå kl. 17.30. Läs mer om programmet under senaste nytt klicka här.

Vi ses väl? /Christina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0