Genomtänkt inredning


I slutet av januari åkte Christina och jag till Kiruna för att möta upp deltagare som gått ett av våra program - Turistanlägningars form och funktion. Det var dags för en avslutande träff och vi möttes på en anläggning vid namn Camp Ripan.

Jag blir fascinerad av företagsledare som vågar satsa på design! Egentligen inte gällande just möblemang utan ur ett helhetsperspektiv. Camp Ripan har gått från att vara en camping till att bli ett attraktivt aktivitetsområde med stort kundfokus där man till och med kan erbjuda "norrskensskådning" från ett rum med mycket bekväma liggstolar. Här trivs gästerna och man kan verkligen känna att fokus ligger på upplevelsen, från första anblicken till avresa. Hit kommer besökare från hela världen och anläggningen har anställt en japansk medarbetare som guidar de japaner som kommer till området - och tydligen är dem många!

Inredningen på Camp Ripan känns genomtänkt, genuin och rätt för det lappländska området. Själva uttrycker de sig i följande termer: "Man brukar säga att det är lugnast i stormens öga. Så skulle man också kunna beskriva Camp Ripan, den kompletta anläggningen mitt i Kiruna".

Jag gillar färgerna, formerna och idéerna som resluterat i den här harmoniska platsen.
Hit åker jag fler gånger!


Norrskensskådning, ett utmärkt tidsfördriv på Camp Ripan i Kiruna.

Vila är aldrig fel.. och i kombination med Norrskensskådning är det ännu bättre!

Take care!

- Marielle




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0