När skylten stärker varumärket

Äntligen fredag igen. Vi har haft intensiva och roliga veckor, som gör att julledigheten inte känns lika välbehövlig som den brukar. Det ska ändå bli skönt att få varva ner med nära och kära. Julen är också en lämplig tid för reflektion inför det nya året.



Dagens tips på god design är Café Göteborg i Umeå (http://www.cafegbg.se). Här har designen verkligen varit ett strategiskt affärsutvecklingsverktyg. De säger på sin hemsida att de vill erbjuda en internationell miljö och blandning mellan strängt stilistiskt och skön hemmamiljö, vilket de också gör. Marknadsföring, arkitektur och service hänger ihop. Till och med skyltningen ger ett tydligt budskap om denna medvetenhet. Det kallar jag god design ur ett kundperspektiv. Tänk om fler kaféer och restauranger vågade satsa mer på helheten och arbeta med tjänstedesign. Då skulle konkurrensen bli betydligt hårdare.

Ha en skön helg och njut av sista dagarna innan julhelgen.

So long! /Christina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0